Search
Close this search box.

Prípadová štúdia: Finančný kontrolór / Kontrolór závodu

Aký problém s náborom mal klient? A ako sme mu pomohli pri recruitingu my? Prečítajte si prípadovú štúdiu. Pomôžeme aj vám obsadiť pozíciu, ktorú potrebujete.

ZADANIE KLIENTA

Spoločnosť je svetovým lídrom v zabezpečovaní vybavenia pre fitness a v realizácii inovatívnych riešení pre wellness. Už viac ako 35 rokov pomáhajú ľuďom žiť zdravšie a šťastnejšie. Sú zástancami zdravého životného štýlu so zapojením fyzickej aktivity, správnej výživy a pozitívneho myslenia. Požiadali nás o pomoc pri obsadení pracovnej pozície Financial controller / Kontrolór závodu.

Táto firma má celosvetovú pôsobnosť, pričom časť vedenia spoločnosti sídli v Taliansku. Pracovnú pozíciu Finančného kontrolóra závodu obsadzovali prostredníctvom vlastného HR oddelenia a iných vlastných zdrojov dlhšie obdobie, približne pol rok. A bez úspechu. Následne sa s dôverou obrátili na našu personálnu agentúru, nakoľko sme slovenská personálna agentúra, a vo vybraných mestách Slovenska dobre poznáme pracovný trh.

NAŠE RIEŠENIE

S klientom sme sa dohodli na spolupráci pri obsadení požadovanej pracovnej pozície formou recruitingu. Vykonali sme dôslednú analýzu práce, kde sme sa cielene a podrobne pýtali na všetky podrobnosti a predstavy zamestnávateľa. Zaujímala nás podrobná náplň práce, zodpovednosti pracovníka, výzvy, plány, požiadavky na  osobnostné črty, požadované pracovné skúsenosti, vzdelanie, až po ponuku platového ohodnotenia a benefitov, ktoré musia byť zaujímavé vzhľadom k lokalite, kde sa firma nachádza.

Následne sme vypracovali inzerciu a uverejnili cielenú pracovnú ponuku na portáli Profesia. Naše aktivity boli ďalej spojené s vyhľadávaním vhodných kandidátov zodpovedajúcich zadaným kritériám aj v iných dostupných databázach. Výsledkom bolo 58 kandidátov, s ktorými sme aktívne pracovali. Niekoľko z nich prešlo pohovorom s našimi konzultantmi. Klientovi sme v prvom kole predstavili 10 kandidátov. Klient si z nich vybral 3 vyhovujúcich kandidátov na osobné stretnutie a pohovor so zástupcami spoločnosti.

Keďže klient má časť vedenia spoločnosti aj v Taliansku, bolo nevyhnutné nasledujúce stretnutie – Skype pohovor – aj na tejto úrovni. Skype pracovný pohovor prebehol s 2 našimi kandidátmi. Do najužšieho výberu postúpil 1 kandidát. Klient sa rozhodoval medzi kandidátom odporučeným od nás a kandidátom, na ktorého dostal odporučenie od vlastného zamestnanca. Klient si nakoniec vybral vlastného kandidáta. Pri otázke čo zavážilo, klient odpovedal, že to bolo veľmi tesné (pomer 49:51), ale chcel dať príležitosť odporúčanému kandidátovi. Následne klient priznal, že rozhodujúce boli aj finančné náklady spojené s výberom. Uprednostnil preto kandidáta, za ktorého nemusel vyplatiť odmenu za sprostredkovanie.

Po pár mesiacoch sa však tento krok ukázal ako nie celkom ideálny. V rámci skúšobnej doby sa s novým zamestnancom museli rozlúčiť a museli výberový proces na pozíciu Finančný kontrolór zopakovať. Oslovili nás, či vieme nakontaktovať nášho kandidáta, či má ešte o pozíciu záujem. Toto býva veľmi ťažký krok a poväčšine veľmi malá šanca, že vhodný kandidát bude mať o ponuku záujem aj po dobe niekoľkých mesiacoch. Kvalitní ľudia nie sú na trhu práce k dispozícií príliš dlhý čas. Informáciu o tom, či už medzitým prijal inú pracovnú ponuku sme nemali, ale bol ochotný nás vypočuť.

Kandidáta sa nám podarilo opäť namotivovať natoľko, aby bol ochotný sa znova stretnúť s vedením firmy a rozprávať o podmienkach nástupu. V konečnej fáze rozhodovania sa, uprednostnil inú, veľmi zaujímavú, ponuku spojenú s jeho osobnostným a profesionálnym rastom a skúsenosťami v zahraničí.

HR služby

Počas obsadzovania pracovnej pozície finančný kontrolór / kontrolór závodu sme klientovi poskytli v úvode našej komunikácie personálne poradenstvo, počas ktorého sme spoznali očakávania zamestnávateľa a vytvorili si obraz pre vypracovanie profilu vhodného kandidáta pre úspešné obsadenie pracovnej pozície. Pre klienta sme na úvod spracovali analýzu mzdových nárokov na pozíciu kontrolóra vzhľadom k lokalite, kde sa firma nachádza. Pre vyhľadávanie kandidátov sme okrem iného vytvorili vhodný inzerát pracovnej pozície. Samotný proces recruitingu vyžadoval pri výbere vhodných kandidátov absolvovanie pohovorov, testovanie uchádzačov a sprievodnú konzultačnú činnosť. Projekt stále pokračuje. Predstavili sme klientovi 2 nových kandidátov, ale požiadavka nebola naplnená. Poloha a oblasť klienta, v ktorej pôsobí, je dosť závažnou prekážkou obsadenia pozície vhodným uchádzačom.
Od zadania 29.7.2019 ubehlo už niekoľko mesiacov. Keby klient nebol váhal a otáľal s výberom a vyjadrením ku kandidátom v úvodnej fáze spolupráce, mohol mať pracovnú pozíciu vyriešenú a úspešne obsadenú.

Banskobystrický kraj

58 kandidátov

2 rôzne prístupy výberu uchádzačov

Poskytnuté personálne služby

Personálne poradenstvo

Klientovi, ktorý poskytuje služby v priemysle na Slovensku, ale aj v zahraničí, sme poskytli na úvod konzultácie z oblasti HR a aktuálne informácie o obsadzovanej pozícii, a to z pohľadu našich dlhoročných skúseností a aktuálnych požiadaviek pracovného trhu.

Mzdové poradenstvo

Recruiting

Najčítanejšie

Fakty o duševnom zdraví na pracovisku

Fakty o duševnom zdraví na pracovisku

V aktuálnej situácii je príjemné a vítané počuť, že kolega, známy, či člen rodiny je zdravý. Málokto sa ale opýta,…
TOP 5 kandidátov - 04/2024

TOP 5 kandidátov - 04/2024

Vážení klienti miera nezamestnanosti sa stále drží na mimoriadne nízkych číslach. Aj keď je šikovných kandidátov stále nedostatok, máme pre…
Pracujúce matky

Pracujúce matky

Pracujúce ženy sú dnes úplnou samozrejmosťou. Západný trend tradičného postavenia „ženy v domácnosti“ sa v našich končinách veľmi neuchytil. A…

V akej oblasti vám môžeme pomôcť?

Potrebujem:

Vaša správa bola úspešne odoslaná ‍

Ozveme sa Vám najneskôr do 24 hodín (štandardne do 4 hodín)

Ak sa potrebujete spojiť ihneď, prosím volajte:

Miroslav Lichý
Managing Partner

Vaša správa bola úspešne odoslaná

Ozveme sa Vám najskôr, ako to bude možné.