Vyhľadať
Close this search box.

Koniec pracovných inzerátov tak, ako sme ich poznali. Čo s tým?

Pravidlá a poučky, ktoré boli platné v inzercii pred pár rokmi už dávno neplatia. Všimli ste si? Klasický inzerát so suchým jednoduchým výpočtom činností je už dlhšiu dobu nefunkčný.

Klesajúca účinnosť klasickej inzercie na portáloch je dennou realitou . Prečo sa to deje a čo môžeme robiť, aby sme prilákali kvalitných kandidátov?

Poďme sa pozrieť na niekoľko kľúčových dôvodov a možné riešenia.

Miera nezamestnanosti a konkurencia na trhu práce

Podľa údajov Štatistického úradu SR bola miera nezamestnanosti na Slovensku v prvom štvrťroku 2024 na úrovni 6,1 %. To predstavuje pokles oproti predchádzajúcim rokom, kedy sa nezamestnanosť pohybovala okolo 7-8 %. Nižšia miera nezamestnanosti znamená menej kandidátov hľadajúcich prácu a väčšiu konkurenciu medzi zamestnávateľmi. V tomto prostredí sa klasická inzercia stáva menej efektívnou, pretože potenciálni kandidáti majú viac možností a sú viac selektívni a nároční na informácie zverejnené v inzerciách.

Zmena v správaní kandidátov

Kandidáti dnes vyhľadávajú prácu inak ako v minulosti. Netýka sa to len generácií Z a Y. Zatiaľ čo pred pár rokmi boli pracovné portály hlavným zdrojom pracovných ponúk, dnes sa veľká časť náboru presúva na sociálne siete ako LinkedIn, Facebook, či špecializované kariérne portály. Podľa prieskumu portálu LinkedIn, až 70 % kandidátov preferuje hľadanie práce cez sociálne siete. Tieto platformy ponúkajú interaktívnejší a osobnejší prístup, čím sa stávajú pre kandidátov atraktívnejšie.

Miera fluktuácie a dlhodobá udržateľnosť

Ďalším faktorom je vysoká miera fluktuácie zamestnancov a všeobecný trend poklesu lojality zamestnancov. Podľa prieskumu spoločnosti Grafton Recruitment je priemerná ročná miera fluktuácie na Slovensku okolo 20 %, pri niektorých pozíciách je miera fluktuácie až 50%.  To znamená, že zamestnávatelia musia neustále hľadať nové talenty, čo zvyšuje tlak na efektívnosť náborových procesov. Klasická inzercia často nepostačuje na oslovenie a udržanie kvalitných kandidátov, ktorí hľadajú nielen prácu, ale aj zmysluplnú adaptáciu, kariérny rast a atraktívne benefity.

Čo teda funguje?

Aktívny sourcing a personalizovaný prístup

Kandidáti dnes očakávajú personalizovaný prístup. Namiesto čakania na odpovede na inzeráty je efektívnejšie aktívne vyhľadávať potenciálnych zamestnancov na sociálnych sieťach, kariérnych fórach a iných platformách. Tento prístup vyžaduje viac času a úsilia, ale prináša lepšie výsledky.

Employer branding

Budovanie silnej značky zamestnávateľa je kľúčové. Kandidáti chcú pracovať pre firmy, ktoré majú dobrú reputáciu, poskytujú príležitosti na osobný a profesionálny rozvoj a starajú sa o svojich zamestnancov. Investícia do employer brandingových kampaní môže výrazne zvýšiť atraktivitu vašej firmy.

Inovatívne náborové metódy

Vyhľadávajte a skúšajte nové náborové metódy, ako sú virtuálne kariérne dni, hackathony, alebo interné odporúčacie programy. Tieto metódy umožňujú interaktívny a dynamický prístup k náboru a môžu prilákať kvalitných kandidátov, ktorí by inak vašu ponuku prehliadli.

Analýza dát a optimalizácia procesov

Využívanie dát na optimalizáciu náborových procesov je dnes nevyhnutnosťou. Analyzujte, ktoré kanály prinášajú najlepších kandidátov, sledujte úspešnosť jednotlivých kampaní a prispôsobujte svoje stratégie na základe získaných údajov. Automatizácia a využívanie HR softvérov môže tiež zvýšiť efektívnosť a presnosť náboru.

Záver

Klasická inzercia na portáloch už nefunguje tak, ako sme boli v minulosti zvyknutí. Vďaka nižšej miere nezamestnanosti, zmene správania kandidátov a vysokej miere fluktuácie musíme hľadať nové a inovatívne spôsoby, ako prilákať a udržať kvalitných zamestnancov. Personalizovaný prístup, silný employer branding, inovatívne metódy a využívanie dát sú kľúčové pre úspešný nábor v súčasnom konkurenčnom prostredí.

Najčítanejšie

TOP 5 kandidátov - 10/2024

TOP 5 kandidátov - 10/2024

Vážení klienti, ako už tradične, obdobie 4.kvartálu sa nesie v znamení zvýšeného pohybu kandidátov na trhu práce. Preto, ak uvažujete…
Ako si vyrokovať vyšší plat ešte pred nástupom do práce? Tu je päť rád

Ako si vyrokovať vyšší plat ešte pred nástupom do práce?...

Hoci mnohí odborníci neodporúčajú, aby sa uchádzač snažil zvýšiť ponúkaný plat ešte pred nástupom na pozíciu, v praxi sa o…
Uchádzačom sa nechce čakať na vyšší plat mesiace ani roky. Na pohovoroch sú čoraz asertívnejší

Uchádzačom sa nechce čakať na vyšší plat mesiace ani roky....

Priemerný plat ponúkaný v pracovných inzerátoch bol v prvej polovici roka 1 472 eur. V závislosti od druhu pozície a…

V akej oblasti vám môžeme pomôcť?

Potrebujem:

Vaša správa bola úspešne odoslaná ‍

Ozveme sa Vám najneskôr do 24 hodín (štandardne do 4 hodín)

Ak sa potrebujete spojiť ihneď, prosím volajte:

Miroslav Lichý
Managing Partner

Vaša správa bola úspešne odoslaná

Ozveme sa Vám najskôr, ako to bude možné.